Ligesom ved alt andet arbejde i Danmark, skal du betale skat af den indkomst, du tjener gennem HandyFixer.
Indkomsten kan variere fra person til person, og derfor er det altid en god idé at kontakte Skattestyrelsen (SKAT), hvis du er i tvivl om dine egne forhold.
Det afhænger af din personlige økonomi og situation.
Hvis du arbejder som selvstændig, kan du tjene op til 50.000 kr. om året uden at blive momsregistreret.
Tjener du derimod mere end dette beløb, eller er HandyFixer din primære indtægtskilde, skal du registrere din virksomhed for moms og betale arbejdsmarkedsbidrag (AM-bidrag).
Indkomst, du får gennem HandyFixer, betragtes som B-indkomst.
Det betyder, at AM-bidrag og skat ikke automatisk trækkes, som de gør ved almindelig ansættelse.
Du er derfor selv ansvarlig for at indberette og betale skat af det, du tjener.
Bemærk: HandyFixer indberetter ikke din indkomst til SKAT – det skal du selv gøre.
Du må gerne arbejde samtidig med, at du modtager SU, men vær opmærksom på dit fribeløb.
Fribeløbet er den grænse, der angiver, hvor meget du må tjene ved siden af din SU og SU-lån.
De 50.000 kr. om året gælder også for dig, hvis du arbejder som selvstændig gennem HandyFixer.
Skatteregler ændrer sig løbende, og derfor anbefaler vi, at du løbende tjekker SKATs hjemmeside for de nyeste oplysninger.
Vi hos HandyFixer gør vores bedste for at give korrekt vejledning, men det er dit ansvar at sikre, at din skat og indkomst håndteres lovligt og korrekt.